hey, Ik heb nu al 9 jaar MS, en spuit al 8 jaar betaferon. Maar ben nu sinds februarie gestopt met betaferon, met overleg speciallist. Ik ben nu 27 jaar en heb kinderwens en daarom dus gestopt.Maar heb nu 05april een opstoot gehad was op men evenwicht en kon niet meer stappen. Een weekje solemedrol kuur gekregen in het ziekenhuis. en nu nog bezig medrol thuis aan het nemen. Maar ik heb eigenlijk daar over een vraagje zijn er ook mensen die gestopt hebben met medicatie,of al een kindje hebben en hoe dat bij jullie gegaan is met jullie Ms.Groetjes tamara
Hallo, ik ben in 2004 na de geboorte van mijn dochter gestart met Avonex. Na een langere periode begon het toch te kriebelen en wilden we graag een broer of zus voor onze dochter! Na overleg met de neuroloog (ik was vrij stabiel en hij vond het niet onverantwoord om tijdelijk te stoppen met de medicatie), besloot ik te stoppen om terug zwanger te worden. Mijn man en ik hadden er al wel veel over gesproken: we gaan niet tot het uiterste, we wilden niet kost wat kost een baby erbij, mijn gezondheid kreeg toch wat voorrang. Ik stopte 3 maanden voor ik met mijn pil stopte met Avonex. Het was belangrijk om zo snel mogelijk zwanger te geraken, eens zwanger ben je toch wat beschermd (hormonaal). Nu, ik was meteen zwanger en heb een supere 9 maanden gehad. De schrik zat er toch wel in, hopelijk kreeg ik nu geen opstoot!! Na de geboorte van onze zoon startte ik wel meteen terug met avonex en kon hierdoor geen borstvoeding geven. Het eerste jaar ging super (meestal is het posppartum toch risky) maar net voor ùmijn zoon zijn 1ste verjaardag kreeg ik een serieuze opstoot. ALs je echt graag kindjes wil, zou ik er voor gaan. Zorg wel dat je met je neuroloog overlegt. Alsje weet dat je mensen rondom je hebt die je kunnen helpen eens de baby er is, is dit goed meegenomen!! Veel succes
ik heb nog eens met mijn neuroloog gepraat na die opstoot en hij vindt het beter dat ik nu weer met mijn betaferon begin en nog eens goed nadenk over wat de gevolgen kunnen zijn. Is omdat ik nu een redelijk zware opstoot gedaan heb na het stoppen met betaferon. Maar ik moet het zelf met men vriend over spreken, maar ik vind het een moeilijke beslissing ik zou zo graag een kindje hebben maar wil mijn gezondgeid ook niet in gevaaar brengen. Maar hij zegt bekijkt het nu even en we kunnen dan nog eens stoppen en kijken wat er dan gebeurt.Dus ga nu weer beginnen met betaferon en nog eens goed praten en kijken wat we nog gaan doen.
ik spoot Betaferon en op aanraden van mijn neuroloog heb ik gespoten tot ik zwanger was. Wel snel zwangerschapstesten gedaan (4 weken) en toen die positief was direct gestopt. Bij de tweede zwangerschap spoot ik Avonex en dat is hetzelfde verlopen, de eerste test gaf wel negatief dus bij de volgende test was ik al wel 9 weken ver. Beide zwangerschappen zijn goed verlopen en de kindjes zijn perfect in orde. Na de bevalling wel telkens direct terug beginnen spuiten (na 3 weken want eerst moest de keizersnede genezen) en ook geen borstvoeding gegeven.
Ik spuit sinds begin 2000 en zit ook met een grote kinderwens. Eind december vorig jaar bleek ik zwanger te zijn, en eigenlijk hadden we ons daar helemaal niet aan verwacht bloos Van zodra ik die positieve test in handen had met ik gestopt met Betaferon, maar een maand nadien is het fout gelopen. De neuroloog heeft me toen aangeraden terug te spuiten, maar steeds heel vroeg te testen, dus daar zijn we nu mee bezig he. Oh ja, ik ben 36...