tegemoetkomingen - Multiple sclerose forum - : Algemeen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

tegemoetkomingen

01 - 10.08.2010, 13:25

als je een ziekte hebt als ms krijg je dan eigenlijk tegemoetkomingen????
heb een E pathologie voor de kinésist , maar zijn er nog andere tegemoetkomingen die je kan krijgen, of moet je daarvoor echt niets meer kunnen en werkloos zijn???
zit wel nog maar in de rr-ms , maar krijg meer en meer opstoten.
Is er misschien iemand die er iets meer van afweet??

liefs,

poppie

02 - 10.08.2010, 21:34

Hallo Poppie,
Eindelijk kan ik terug op het forum, ben enige tijd niet meer in de mogelijkheid geweest om te kunnen reageren want kreeg steeds errors op het forum !!!
Je kan terecht in Brussel bij FOD Sociale Zekerheid Directie-Generaal "Personen met een handicap" tel : 0800 98 799 Finance Tower - Kruidtuinlaan 50 Bus 150 te 1000 Brussel, maar ga eerst langs bij een sociaal assistente van de liga of jouw ziekenfonds die je het volledig dossier kunnen opstellen want daar ga je bij een dokter om te zien in hoeverre je aandoening staat want bij hen worden jou punten gegeven en naargelang het aantal je krijgt kan je recht hebben op verminderingen telefoon, gas en electriciteit, e.d. maar ook heel goed omdat je ook al ingeschreven bent en jouw dossier open is zonder dat je momenteel niets krijgt, maar indien de toestand verandert (liever niet) kan je altijd bij hen terecht !!!
Succes en fijne avond nog,
Marina.

Beatrice

03 - 18.11.2010, 13:23

Hallo,

Ik heb zelf een parkeerkaart nodig van de FOD diensten waarover Marina het heeft. Ik heb een adres gevonden op internet waar je alles kan overlopen waarop je eventueel recht heb. Ik mag nog full time werken (al is dat niet alle dagen evident) dus verdien ik teveel om in aanmerking te komen. Hier het adres : handicap.fgov.be/... . Hopelijk heb je recht op een paar voordelen. Groetjes,
Anne

Anne-Nanou

Community login

Pagetools