Hallo Heb sedert 11/2008 de diagnose. Maar blijkbaar sedert 2000 opstoten: vervaagde kleuren linkeroog (1ste opstoot), tintelingen (vlak erna),gezichtspijn links (11/2007), gezichtstrekking (11/2008) en gevoellozer linkerschouder (01/2010, kreeg dan een cortisonekuur). Dus niet zoveel opstoten, maar de laatste jaren toch 1 per jaar. Tot nu toe neem ik nog geen medicatie. Maar vandaag raadde de dokter telefonisch toch aan om ermee te starten! Ik heb een afspraak om er concreet over te praten... Ik zou er eigenlijk nog liever niet mee starten daar het steeds ’lichte opstoten’ zijn die volledig wegtrekken, behalve dan die tintelingen. Ik heb de neiging om een volgende opstoot af te wachten... maar de dokter raadt dit niet aan... Herkennen jullie dit? Zijn er nog personen die geen medicatie nemen? Bedankt om te reageren! Kinna
Beste Kinna, Ik raad je aan naar je neuroloog te luisteren ! Zelfs indien je nog niet te veel last hebt van de aandoening, medicatie helpt te voorkomen dat je opstoten krijgt en ook achter uit gaat, ms is echt onvoorspelbaar, vandaag ben je in supervorm en morgen kan het anders zijn, en medicatie kan je dit doen vermijden ! Je kan er met andere mensen over praten maar dit is toch de beste oplossing en zeker als je nog jong bent, het zou kunnen dat je niet meer last krijgt maar met zo’n beslissing hoef je niet te lullen, goed redeneren en gewoon medicatie opvolgen die je neuroloog voorlegt ! Ik denk dat vele anderen het eens zullen zijn met mij ? Fijne avond en denk niet te lang hierover na, Liefs, Marina (Beatrice)
Hallo ! Ik heb 2 dagen geleden, 22 april 2011, vernomen dat ik MS heb. Mijn leven was zo goed bezig, geslaagd voor mijn 2e jaar architectuur, samenwonen met mijn vriend, alles verliep prima. En nu dit :) Het is begonnen met geen gevoel in mijn linkerbeen wanneer ik in mijn onderrug pijn heb. Maar sinds eergisteren heb ik rugpijn ter hoogte van mijn schouders en slaapt mijn rechterhand. Ik neem nog geen medicijnen (pas binnen 3 maanden) en heb geen idee wat ik nu moet doen? Gewoon afwachten tot mijn volgende MR gepland is? Ik ken niemand met MS en weet niet waar ik met mijn problemen naar toe kan :) Kan iemand me een beetje uitleg geven/opweg helpen? Dank u :)