spuitvlekken - Multiple sclerose forum - : Behandeling

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

spuitvlekken

01 - 10.04.2008, 12:16

hallo,
Ik spuit nu bijna 7 jaar betaferon, ik heb altijd al last gehad van rode vlekken na het inspuiten.
Ik heb nu al een jaar last van spuitvlekken die open gaan, en ik heb de ms verpleegkundige ook al gebeld en zij weet ook niet echt wat ik er aan kan doen.
misschien kunnen jullie mij helpen met vriendelijke groeten.

tammeke

02 - 14.04.2008, 05:22

Hoi,

Ik spuit al 6 jaar betaferon en heb daar ook last van. Maar sinds een jaar heb ik zo een massage roller en is dat blijkbaar toch verbeterd.
De rode vlekken zijn niet volledig weg maar zijn toch verminderd. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kon helpen.

Groetjes.

Dim

03 - 14.04.2008, 07:07

Ik ga mij ook eens zo een massage roller aanschaffen, kan maar probereen hé.
Merci voor de tip.

tammeke

04 - 14.04.2008, 08:11

Hoi,

Die massage roller kan je via betaferon bestellen hé, die kost je niks.
Ik hoop dat het helpt.

Groetjes.

Dim

05 - 28.04.2008, 09:50

Hallo allemaal,

Vraag je die massageroller gewoon bij de Betarefon verpleegster of kan je die laten opsturen?
Hoe doe je dat juist?

Het zou me ook wel iets zeggen, want ik spuit nog niet zo lang, maar ik moet nu toch ook al beginnen spuiten in m’n vorige rode vlekken die dan blauw zijn geworden, lijkt me niet zo gezond.

Vriendelijke groetjes
Lann

Lann

06 - 03.06.2008, 16:39

Hey iedereen.

Misschien dat het ook helpt om het clocksysteem toe te passen.
Dit is alleen toe te passen tot zover ik weet bij subcutane toedieningen. het is de bedoeling dat je bij elke inspuiting een andere plaats kiest.
Bv: als je u in de buik spuit dat je de ene keer links spuit van uw navel de andere keer daar onder, de volgende keer rechts en zo de klok rond.
Dit is om ongemakelijkheden tegen te gaan en een optimale opnamen van de medicatie te bekomen.
Ik weet niet of dat ook voor jullie problemen kunnen helpen aangezien ik op een site gelezen heb dat het één van de mogelijke bijwerkingen is van het geneesmiddel.

greetz

lollypopcandy

07 - 29.11.2009, 09:00

lollypopcandy volgt jou vriend dan geen Betarefon behandeling ???

want bij een Betarefon behandeling moet je altijd afwisselen

en voor de rest normaal kun je dadelijk na het inspuiten Arnica zalf smeren (voorkomt roodheid) en achteraf als je toch een rode vlek hebt Hirudoid zalf . deze zal er voor zorgen dat de rode vlekken sneller weg gaan

altijd voelen voor je inspuit !!!! nooit in een knobbel of vorige rode vlek inspuiten !!!!!!!!

zou u verpleegster moeten gezegd hebben

Greetz

DJRoadie

Community login

Pagetools