sex met M.S.
| Versturen | Auteur |
|---|---|
|
01 - 10.02.2010, 20:11 Ik zie dat er het de bedoeling is om over sex te praten, maar niemand is er al over begonnen blijkbaar. |
|
|
02 - 10.02.2010, 22:14 ik ben 26 jaar en man , nu ik weet nog maar 6 manden dat al die "kwalen" van ms komen . nu ik heb geen enkel gevolg van de MS op het gebied van sex Wel spijtig om je verhaal te horen , spijtig dat je er niet open met je man over kunt praten . Heeft hij geen gevolgen van zijn operatie ?? Hopelijk komt het goed met julie relatie MVG |
|
|
03 - 12.02.2010, 14:50 Hey DJRoadie, ’t Is niet niks zo jong al met die rotziekte te maken te krijgen hé. Maar MS heeft zoveel verschillende gezichten, je kan er ook niets aan voorspellen, dat is nog het vervelendste. Groetjes |
|
|
04 - 12.02.2010, 19:54 neen dat is niet alles om dat te horen als je 26 jaar bent . Ma ja ik geniet van het leven en probeer er zo veel mogelijk van te profiteren nu ben ik wel Rebif aan het spuiten , de laatste scan was goed . er was zelfs 1 plekje terug weg gegaan . Nu ja het probleem is dat ik moe en ziek ben van die spuiten en redelijk veel pijn heb . nu daar neem ik lyrika tegen en dat werkt redelijk goed |
|
|
05 - 13.02.2010, 14:00 Hey DJRoadie terug, Je bent zo ziek van je spuiten zeg je, heb je dan al eens Betaferon geprobeerd? |
|
|
06 - 01.03.2010, 23:22 Dag Lann, |
|
|
07 - 03.03.2010, 10:06 Dag Marina, Neen 7 jaar geleden toen ik in de rolstoel belandde, had mijn man nog geen gezondheidsproblemen. Liefs Lann |
|
|
08 - 04.03.2010, 22:01 Hallo Lann, dossier (overzichtslijst) Dit leidt tot progressieve krachtvermindering in de ledematen, sliklast en spraakstoornissen, en ademhalingsproblemen. De ziekte is meestal snel progressief en fataal. Uiteindelijk wordt de patiënt rolstoel- en bedgebonden, krijgt hij spraakmoeilijkheden en door slikstoornissen gaat hij minder eten. A.L.S.-patiënten overlijden meestal ten gevolge van ademhalingsinsufficiëntie. De gemiddelde ziekteduur is ongeveer drie jaar. Symptomen en prognose Oorzaak en behandeling zie ook artikel : Mijn verhaal: leven met A.L.S. (1) zie ook artikel : Oorzaak ALS ontdekt zie ook artikel : Eiwit ontdekt in strijd tegen ALS De A.L.S.-Zelfhulpgroep op de bres tegen A.L.S. De belangrijkste aandachtspunten van de zelfhulpgroep blijven: (1) de ondersteuning van mensen die leven met A.L.S., (2) informatie voor gezinnen met een A.L.S.-patiënt over de ziekte en de behandeling, over mogelijke hulpmiddelen, over tegemoetkomingen, (3) belangenverdediging t.o.v. de overheid. Het driemaandelijks tijdschrift, de Nieuwsbrief, bevat zowel informatieve artikels als bijdragen waarin patiënten en verzorgers beschrijven hoe zij leven met A.L.S. De contactdagen en ontmoetingsweekends hebben een belangrijke informatieve component. Nuttige adressen Voorzitter: Secretaris Mevr. Mia Mahy |