op mri zeker vast te stellen dat je ms hebt? - Multiple sclerose forum - : Algemeen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

op mri zeker vast te stellen dat je ms hebt?

01 - 23.02.2010, 07:55

Ik heb (nog) geen diagnose, maar ik tob al erg lang met veel problemen, eerder werdt gzegt stress, stoppen met roken niet \"te\"slank zijn, gezonder eten , meer bewegen, ik heb aan alle voor genoemde dingen een verandering aangebracht, ik heb GEEN stress meer ben financiél onaf hankelijk , rook al 3 jaar niet meer, ben wat kilo\’s aangekomen , eet zeer gezond ik werk niet meer zo heel veel i.p.v. 40-uur nu nog maar 24-uur, beweeg zoveel mogenlijk...... maar heb nog steeds last van heel veel dingen, vage-klachten waarvoor ik al eindeloos ben onderzocht ik begin nu echt heel veel problemen te krijgen ik ben zelfs doorverwezen naar psycholoog (inbeelding van ziekte) die zei \"psychologisch niets met u aan de hand\"mijn handen trillen zo erg dat andere mensen dit zien als ik eet of koffie drink, het is geen parkinson want dan heb je ook andere stoornissen en die heb ik niet. Nu is mijn gezicht een beetje trekkerig en voelt soms doods aan, kauwen gaat ook zo vaak niet goed, ontstoken wangspier (nog nooit van gehoord) ontoken ruggewervel op twee plaatsen, bobbels in benen op spieren allemaal rare dingen,en die vermoeidheid gaat ook niet over ik kom soms niet door de dag heen , alles doet me zeer en heb vaak het gevoel dat ik griep krijg maar vlak voordat je dan echt de griep krijgt houd het op en vervolgens heb ik nog wel de restverschijnselen maar dan zonder verkoudheid en snotteren, ik heb tegen mijn dokter gezegt dat ik een MRI wil omdat ik MS wil of accepteren of wil uitsluiten, mijn huisdokter doet hier moeilijk over .... kan er onomstottelijk vastgesteld worden met een MRI of ik wel-of geen MS heb?????

Gertje

02 - 01.03.2010, 22:50

Hallo Gertje,
Spijtig je zo te moeten lezen, sommige dokters gaan nogal vlug over aandoeningen of gebeelde zoals ze dat dan noemen ! Oeps da’s toch zo erg als je zo’n antwoord krijgt ! Waarom verander je niet van dokter ?
In eerste instantie zou ik liefst een neuroloog raadplegen die je een MRi zal laten doen en indien daar niets te zien is ofwel krijg je een EEG ofwel een lumbaalpunctie, waar ze zeker kunnen vaststellen wat er aan de hand is ?
ingebeelde ziektes, woaw hoe durven sommige dokters zo’n stomme praat nog uitbrengen ?
Op Mri is niet altijd zichtbaar of je MS hebt daarom de andere testen en in meeste gevallen liegen die niet !
Het is niet omdat je vlekken hebt op Mri dat je MS hebt er zijn zoveel andere ziekten aan verbonden waarvan één dat zeker is Migraine !
Blijf niet bij de pakken zitten en zoek verder, neurologen zijn er over gans België !!!
Alle kracht en moed toegewenst en hoop dat je eindelijk hulp krijgt.
Veel liefs,
Marina (Beatrice)

Beatrice

03 - 04.03.2010, 07:34

thanx voor het antwoord, het is niet zo dat ik persee ziek wil zijn (dat denken wel heel veel mensen )maar gewoon erkenning wil, de meest vreemde uitspraak die ik vaak hoor is ; ach... jij bent toch gezond, je ziet niks aan jou!! is niks aan te doen zal wel psygologisch zijn!!!!! een andere huisarts is geen optie ik woon namelijk in Nederland in een stad waar de huisdokters-praktijken al overvol zijn dus... da’s geen optie! Maar a.s. dinsdag heb ik wel een afspraak met een neuroloog wachten dat even af... jullie horen het later.

Gertje

04 - 04.03.2010, 22:11

Dag Gertje,
Fijn da’s al een goed begin, duimen voor dinsdag hé !
Is het zo moeilijk om neurologen te vinden in Nederland, hangt af van welke stad je komt zoniet waarom zou je niet durven naar België komen voor testen als je geen duidelijk inzicht hebt, Nederland is niet zo ver van Luik en daar zijn heel goeie Neurologen in het CHU-hospitaal, hier bij ons komen er zelfs uit Canada !
Good Luck,
Fijne avond en tot wederlezen,
Liefs,
Marina.

Beatrice

05 - 30.07.2010, 05:19

Some Tips to Buy Good Golf
Most golfers may know that it is important to own good golf clubs. By looking in more than one store for your liking such as the [url=http://www.istockgolf.com/Callaway-X-22-Irons-3-9PS-1066.html]x22 irons[/url], you can possibly get a good deal or find an item that is cheaper in one store than the one down the street. ishiner

wuzyla55

06 - 04.08.2010, 07:22

Some Suggestions of Golf Game
Durable together with Produced to last - In today’s golf crazy world; more and more golfer wants to buy good quality [url=http://www.istockgolf.com/PING-Rapture-V2-Yellow-Dot-Irons-3-9PS-1145.html]ping rapture v2 irons[/url] to make their scores higher. You is generally definite that these imprinted golf gear might be able to persist for seasons to come. Their specifically created functions are ideal even for day by day take advantage of. ishiner

wuzyla55

Community login

Pagetools