Tijdje geleden heb ik ’n gezichtsvermogen uitval gehad daarbij kreeg ik ’n zwaar gevoel in mn ledematen en kon ik niet goed uit mijn woorden komen.
Mn ha heeft me doorgestuurd naar de neuroloog en ik heb inmiddels al ’n mri gehad. Daar is uitgekomen dat ik witte vlekjes heb op mn hersenen.
Hij heeft het over onstekingen,ziekt van lyme enz. a.s dinsdag moet ik voor ’n lumbaalpunctie. Ik weet helemaal niet wat ik verwachten moet maar ik vind het doodeng dat er iets in mn hoofd zit waar ik geen controle over heb...;(
Leven in onzekerheid is zeker niet leuk dus ik wens je alvast goede moed toe. Wacht eerst de einddiagnose af die je neuroloog zal stellen. Indien het MS is, zal hij/zij zeker wel een behandeling voorstellen. Veel sterkte
hoi , ik ben ook begonnen vorig jaar met een oog zenuw ontsteking. de kans dat het dan ms is met een schoon mri is 10% . helaas een jaar later ( mijn mri was eerst schoon ) grote uitbraak gekregen rechts en nu wel diagnose ms. een mri met 2 grote vlekken in de kleine hersenen en in de hersenstam en een lumbaal punctie met ms afwijking. laat het goed nakijken en schrijf voor dat je naar de dokter gaat al je vage klachten van de afgelopen jaren op. zoals ernstige moeiheid , tintelingen , doof gevoel , duizeligheid enz. dan kunnen hun goed beoordelen of het ms is of iets anders. succes en hou je taai ! groetjes
mijn lumbaalpunctie is schoon. Nu wild mijn neuroloog dat ik in sept weer ’n mri van mn hoofd laat maken. Om tezien of de vlekjes groter of meer zijn geworden. Het is echt onzekerheid. Het enigste wat ik weet is dat ik afwijkingen in mn hersenen heb maar wat het is dat weet ik niet;(
hoi allemaal ben al een tijdje aan het tobben heb een lumbaalpunctie gehad en die wijst op ms ook alle klachten wijzen op ms maar mijn mri blijft schoon ik vind het allemaal zo moeilijk heb wel al een prednisonkuur gehad via infuus en nu gaan ze volgende week weer een mri maken maar wat nu als deze ook schoon is? heeft iemand ook zoiets of zoiets meegemaakt groetjes meeltje
hallo ik had ook drie plaques op mijn nmr maar mijn lumbaal puncie was twee jaar achter elkaar schoon. De neuroloog was er zeker van dat het ms was ma kon het niet officieel bevestigen omdat er een goedkeuring moet zijn waarbij twee van de drie aspecten positief moeten zijn. Heb nu in februari een opstoot gehad met heel veel krachtsverlies links en nu heb ik officiele bevestiging gehad.
afwachten dus meid, het komt wel in orde en is frustretend ik weet het.
ik zit ook met die onzekerheid de 17 (tenzei er eerder plaats is moet ik opnieuw een scan laten nemen en dan spuiten ze ook iets in en dan moet ik ook zo een punctie laten doen ai ai bibber bibber! heb 1 scen gehad en daar waren witte plekjes op te zien (omdat ik zoveel vergat is er een scen gemaakt) ben nog steeds heel rap moe zwaar gevoel in benen en mijn vingers voelen anders aan! het is begonnen door hevige hoofdpijn door cmv virus dat was al in maart! deze winter heb ik wel hevige pijn gehad in mijn linker gezichtskant oor, wang ik kon er niet op slapen! nu denk ik oei dat was misschien ook al een teken ipv sinussen
o jee ik zit er dus helemaal langs ik bel naar het ziekenhuis of ik op nuchtermaag moet komen of niet ben ik daar 3 kwartiers van de ene afdeling naar de andere door gestuurd met uitkomst dat die afspraak niet is gemaakt kan niet, zeg ik (behoorlijk geprikkeld) het ziekenhuis heeft zelf gebeld! nu moet ik in een ander ziekenhuis zijn en helemaal geen rugge prik of scan maar reflex en gevoelstesten! wat dat inhoud is nog een vraagteken! wat een gedoe seg