Omega 3 - Multiple sclerose forum - : Voeding

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

Omega 3

01 - 11.01.2006, 19:53

Hallo,

Ik heb de laatste tijd precies meer last van concentratieproblemen: dingen vergeten, moeite om me te concentreren op een tekst, geen twee dingen tegelijk kunnen doen... De neuroloog dr. Leenders in Geel maakt zich daar niet zo druk over, kan ook te maken hebben met ouder worden, geheugen wordt minder geoefend dan vroeger (ik ben net geen 30).
Nu had ik ergens gelezen dat omega 3 je concentratievermogen kan verbeteren, ik ben dan naar de apotheker gegaan en hiernaar gevra

risje

02 - 11.01.2006, 20:02

Ik zal maar even mijn zin afmaken zeker?
Bij de apotheker hebben ze mij "Omega 3-6-9 visolie complex" meegegeven. Ik gebruik dit nu 14 dagen, ik merk (nog) geen verschil.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips hieromtrent?

risje

03 - 11.01.2006, 20:03

> Ik zal maar even mijn zin afmaken zeker?
> Bij de apotheker hebben ze mij "Omega 3-6-9 visolie
> complex" meegegeven. Ik gebruik dit nu 14 dagen, ik
> merk (nog) geen verschil.
> Heeft iemand hier ervaring mee of tips hieromtrent?

Groetjes,
Risje

risje

04 - 17.01.2006, 16:15

Dag Risje
Ik zelf heb ook voor het gelijke probleem , dus vermoeidheid , omega 3-6-9 genomen . Dat gedurende een maand of 3 . Nu heb ik er wel niets van ondervonden of toch niet hetgene wat ik gehoopt had -> minder vermoeid te zijn en betere concentratie . Feit is wel dat visolieen goed zijn voor de hersenen . Nu ja , ik verwachte er meer van .
Mischien heb jij meer geluk .
Succes .
Groetjes

meis

05 - 17.01.2006, 20:50

hoi,

Bedankt voor je reactie meis!
Neem je nu nog omega 3-6-9?
Nu heb ik zondag "Overleven" op canvas gezien.
Dat ging over "het wondermiddel" Omega 3. Daarin zeiden ze ook dat het een goede invloed kan hebben op de consentratie. Maar ik begreep ook dat een teveel aan Omega 6 de werking van Omega 3 kan verminderen en in ons product zit ook Omega 6???

Groetjes,
Risje

risje

06 - 21.01.2006, 18:27

Hallo Risje,

ik heb net een artikel in Eos gelezen, waar ernaar verwezen wordt dat Vitamine D ook een goede invloed heeft op MS.
Heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt!
Christel

christelriems

07 - 05.03.2009, 13:38

Risje
Het is inderdaad omega 3 dat je moet innemen, want van omega 6 en 9 nemen we via het gewone voedsel voldoende op. En we moeten juist de verhouding tussen 3 en 6 verhogen.
Van vitamine D heb ik ook gehoord dat dat nuttig zou kunnen zijn. Ik denk dat ik er ga halen in de apotheek. In de zomer moet je dat niet innemen want we maken dat dan zelf aan als we in de zon komen...
Groetjes
Kinna

kinna

08 - 28.12.2009, 22:21

Inderdaad vanaf eind maart hoef je geen extra vitamine D te nemen. Het best is dat je ermee begint vanaf september. Nu, toch oppassen, want het is een in vetoplosbare vitamine. Dus raad vragen aan dokter of apotheker.
Ooit heb ik Mentat genomen, dat bleek tijdelijk te helpen bij geheugenproblemen. Maar het beste toch is zorgen dat je uitgerust bent.
Ook symbion is een mineralencomplex die celbeschermend zou werken…
Het kan natuurlijk ook allemaal geldklopperij zijn…

Artbritt

Community login

Pagetools