nieuwe klachten - Multiple sclerose forum - : Symptomen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

nieuwe klachten

01 - 10.08.2010, 13:13

hallo ben weer opgenomen in het zh voor een solumedrol kuur daar ik nu ineens enorm krachtsverlies heb in mijn linker arm en hevige krampen in die arm bij inspannning met spierscheuren tot gevolg.
hebben gisteren een nieuwe nmr gedaan maar er zijn geen plaques bijgekomen en toch heb ik die klachten nu bijgekregen, kan dat ?????
heeft nog iemand van jullie dat al aan de hand gehad.

lieve groetjes poppie,

poppie

02 - 10.08.2010, 22:22

Hello Poppie,
Waarschijnlijk heb je een opstoot gehad, maar dit moet niet steeds zichtbaar zijn op het mri, daarom dat je met solumedrol wordt behandeld gedurende in principe 3 dagen. Heb je Tysabri of een andere medicatie ?
Ik heb ook spierscheuringen gehad in de dijen, ojee dat doet pijn en duurt wel efkes alvorens dat dit hersteld is !
Ik wens je veel kracht toe en tot wederlezen,
Veel liefs,
Marina.

Beatrice

03 - 11.08.2010, 18:51

hallo beatrice,

lang geleden hé hoe gaat het met jou?
ik heb nu vijf dagen een solumedrol kuur van 1 g en ben er echt ellendig van , hoge bloeddruk (krijg er nu inspuiting voor) polsslag van 129 te hoog suikergehalte en last van maag ppff nog twee te gaan en dan ben ik er vanaf.
ik krijg verder nog geen medicatie maar hij wil er nu wel mee starten heb het tot nogtoe altijd kunnen tegen houden omdat ik heb gehoord dat er veel bijwerkingen zijn, maar nu wil de neuroloog absoluut starten.
de 26 ste moet ik terug bij hem zijn en dan gaat hij beslissen wat hij gaat geven, weet wel al dat ik mij om de dag moet inspuiten maar nog niet welk medicijn.
welke ervaringen heb jij al op gebied van die medicatie en kan je mij misschien wat raad geven???

dank u wel , veel liefs en groetjes

poppie.

poppie

04 - 14.08.2010, 13:06

hoi poppie ik ben may uit dessel en heb al 13 jaar ms en ik spuit dus ook al 13 jaar met de beta interferon ik ben er heel tevreden over ik ben er niet ziek van alleen om de twee dagen na de prik s morgens wat stijf maar als je wat in beweging blijft is dat redelijk snel weg groetjes may

mmayy

05 - 14.08.2010, 15:17

hoi may

dank je voor je berichtje, dat is al een hele geruststelling als je zegt geen bijwerkingen te hebben , de neuroloog had me gezegd dat je er grieperig en koortserig door was en nefast kon zijn voor je werk en daarom wou ik het eigenlijk nooit, hoop dan ook dat het hetzelfde medicament is als het uwe want da weet ik nog niet, maar zal het je zeker laten weten,

nog een fijn weekend,

poppie,

poppie

06 - 19.08.2010, 10:48

Hoi poppie,
Heb anderhalf jaar diagnose ms. Ik ben 6m geleden overgeschakeld van betaferon (rebif) naar copaxone omdat schildklier op hol sloeg van de rebif (zeldzame bijwerking), maar da’s dus voor iedereen anders. Copaxone spuit ik dagelijks, prikken zelf zijn soms wat pijnlijk maar ik ondervind voor de rest geen last. Het is even wennen, maar, cliché, als je het goed verdraagt wordt het idd een beetje een gewoonte als tandenpoetsen. Ik werk voltijds als zelfstandige, dus de prikken krijgen mij niet klein. Ik hoop dus ook dat het net door die prikken is dat ik dat werken kan blijven volhouden.
Kikske

kikske

07 - 31.08.2010, 23:01

Ik heb ook ms (ook diagnose gekregen) en 3 keer opstoot gehad, kort na elkaar, maar gebruik ook rebif, en verdraag het goed, en heb al meer dan 4 jaar geen opstoten meer gehad, hoop dat je snel beter bent ! Grtjs Ann

dierenfreackske

Community login

Pagetools