MS - MENOPAUSE - GEWICHTSTOENAME - Multiple sclerose forum - : Voeding

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

MS - MENOPAUSE - GEWICHTSTOENAME

01 - 05.02.2010, 13:06

Hallo, Ik ben pas 50 geworden en ben in mijn menopause. Ik ben in 1 jaar ongeveer 8 kilo’s bijgekomen. Ik moet wel zeggen dat ik een levensgenieter ben, en kan niet altijd weerstaan aan een glas wijn of een lekker gerecht. Ik heb namelijk hotelsschool gevolgd (toen ik nog jong en slank was) en maak nog graag iets speciaals klaar.
Ik ben MS-patiënte (primair progressief) en neem dus geen medicatie voor MS behandeling.

Wie kan me helpen en me steunen met een dieet ?

Groetjes,

Anne

Anne-Nanou

02 - 10.02.2010, 16:33

Hallo Anne,
Ik ben 51 JAAR,ik ben ook zoveel aangekomen,en ze gaan er niet meer af,die kilo’s,ik wandel veel met mijn hondje,in beweging blijven als dat gaat natuurlijk.
Groetjes Thea (en veel succes)

Thea59

03 - 11.02.2010, 11:07

Hallo Anne,

Ik ben 42 en ben ook terug aan gewicht bijgekomen. Ik was namelijk 18 kilo afgeslankt met Weightwatchers. Alleen was bij mij de reden niet de menopauze (dat staat me nog te wachten), maar gewoon het feit dat ik te horen kreeg dat ik MS had.
Nu na 4 jaar, heb ik terug de moed gevonden om opnieuw proberen af te slanken, terug met Weightwatcher.
Het lijkt wel een reclame stunt, maar dat is het zéker niet! Dit is écht the only way!

Veel succes
Karin

Karin Leys

04 - 02.03.2010, 22:32

Hallo Nanou,
Ik word dit jaar ook 50 en ben ongeveer 5 kilo bijgekomen, da’s nu toch nog niet om af te schrikken, het enige is levensgenieter en dat ben ik ook, en waarom zouden we daar ook nog moeten op letten ? Ik heb wel medicatie en dit kan misschien de oorzaak zijn, ben nog niet in menopauze, dus zal ik zeker ook nog bijkomen, laat je leven, profiteer, het leven is te kort, probeer matig te zijn gemakkelijker gezegd dan gedaan,
er is toch wel een middeltje dat een beetje helpt om wat van die kilo’s weg te krijgen (vitamine c in poeder)
kook niet met boter, olie maar wel met Becel bakken en braden ik neem dit in vloeibare flesjes en heb maar 180 cholesterol en drink elke dag een Activia met fruit, proberen waard want van die pillen slikken om af te slanken daar zou ik nooit mee beginnen (dikwijls worden er dan nierproblemen vastgesteld) we hebben al genoeg met onze aandoening hé !
Goeie moed en laat die enige kilootjes je het leven niet zuur maken, we blijven geen twintigers, elke leeftijd heeft zijn charme dus ...
Fijne avond nog en tot wederlezen,
Liefs,
Marina (Beatrice)

Beatrice

Community login

Pagetools