Ms en genetische overdracht - Multiple sclerose forum - : Net vernomen dat je MS hebt?

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

Ms en genetische overdracht

01 - 24.03.2006, 13:56

heb juist de diagnose , heb MS, maar ik stel me toch de vraag in hoever of eerder hoeveel percent meer kans je hebt om deze zikte te krijgen als je ma of pa deze ziekte hebben. Mijn vader was ook Ms patient, dus zoek ik nu een beetje naar mensen die indezelfde situatie zitten. Echt bang ben ik niet, ik heb heel mijn leven deze ziekte kunnen volgen bij mijn vader en weet er dan toch redelijk veel van, maar de schrik zit er wel in voor mijn kinderen en kleindochter

gneske

02 - 19.04.2007, 12:37

ik heb begrepen dat d ekans wel ies toeneemt als het in de familie zi maar niet heel erg. bij mij had een broer van mijn oma het, behoorlijk ver weg dus

Bianca S

03 - 21.04.2007, 15:47

Hoi ik weet ook pas dat ik ms heb en kan je zeggen dat bij de diagnostisering van mijn syptomen men pas verder onderzoek deed naar ms toen ik vertelde dat mijn tante ms had. ook ik ben ongerust daar ikzelf 2 kleine kinderen heb en men blijkbaar toch niet zeker is in hoeverre ms erfelijk / genetisch bepaald is

kat

Community login

Pagetools