hallo,ben 47 jaar en er is bij mij primaire progressive ms vastgesteld .Momenteel heb ik de klassieke letsels vermoeidheid ,slecht ter been,geen kracht in de armen,soms slecht zicht,incontinentie,verkramping.Is leefbaar maar had graag meer info over wat er nog allemaal kan bijkomen.Groetjes bibike
Hallo Bibike, Ben je niet tevreden met de symptomen die je beschrijft ??? Wees niet te ongerust, MS is een onbegrijpelijke en onvoorspelbare aandoening en het kan goed zijn dat je niets meer van andere symptomen zal hebben en hoop en duim voor jou ! neem je reeds medicatie ? Ik kan je juist zeggen blijf positief en vergeet een beetje je aandoening, misschien kan je zo verder door het leven zonder te veel andere problemen, en als je moe bent, rust, dat is heel belangrijk, want indien je boven je vermoeidheid gaat kan je een opstoot waarmaken, dus, alles doen op jouw rythme en tijdig stoppen en zeg je elke dag, ik ben tevreden met wat ik vandaag terug heb kunnen waarmaken, dat geeft elke keer weer een nieuwe kick. En praat er over met je man of compaan, dat ook hij begrijpt waarom je zo handelt, praten moet zeker gebeuren, zeker als je in koppel leeft. goede moed en veel kracht ! Ik zend je mijn beste positieve gedachten, dikke kus, Groetjes, Marina.