Ik loop vast!! - Multiple sclerose forum - : Symptomen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

Ik loop vast!!

01 - 07.04.2010, 14:59

Hallo,

Ben nieuw hier dus kleine intro;
Remi Tibben, man, 29 jaar en ik weet sinds 4 jaar dat ik RR-MS heb.
2 maanden geleden voor het eerst echt liggen schubben. Had al wel vaker/langer wat vage klachtjes maar nog nooit een echte schub gehad. Hoewel ik al weer aardig hersteld ben (je ziet het al niet meer aan me) loop ik toch een beetje vast nu. Bij de schub was mijn hele linkerzijde lamgeslagen dwz sensibiliteitsstoornis van top tot teen precies de linker helft. Daarbij doet datgeen wat in het midden hangt ook gewoon voor de helft mee. De spieren aan de linkerkant doen het weer redelijk (ik liep behoorlijk kreupel) maar wat voelt het raar allemaal, er klopt echt niks van. Ook is mijn darmpassage compleet ontregelt. Ik eet nu alleen nog als mijn lichaam voedingstoffen nodig heeft. Eten alleen omdat dat zo gezellig of lekker is is de ellende niet meer waard(heel goed voor de lijn datwel!)

Heel vervelend jawel maar ja, geen verassing ik wist immers wat er ging komen en heb me daar geestelijk op voorbereid. Waar ik nu echt mee vast loop is dat vaak halverwege de dag mijn geest zich lijkt uit te schakelen.
Lichamelijk alleen een beetje vermoeid maar van het een op het andere moment kan ik niet meer helder denken, me concentreren of focussen. Ik was bijna klaar met de rijlessen maar het lijkt er nu op dat ik nog niet eens op de helft ben. Sinds mijn schub is multi-tasken bij bv het rijden niet goed te doen. Dit is iets waar ik ook op het werk problemen mee begin te krijgen.

Dat gestelijke aspect van focussen, concentreren en multi-tasken met daarbij de batterij die ineens leeg is, klinkt dat bekend? Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben? Volgens mijn neuroloog kan dat overal door komen, dat weet ik zelf natuurlijk ook. Maar ik heb er pas last van sinds mijn laatste avontuur...
Ik ken mezelf niet meer....

pmremy

02 - 07.04.2010, 15:49

hoi , ik heb zelf schub rechts . ben net herstellende wel na een prednisolon kuur van 3 dagen. had de schub dus ook compleet rechts incl. hersens. concentratie problemen , spraak problemen , slikken , ademhalen. zat op mijn ribbenkast , darm , en blaas , arm en hand, been en voet. mijn spraak ( dikke tong) is alleen nog als ik enthousiast ben of me druk maak , eten geen honger en geen smaak. mijn darm doet het niet of juist te goed. heb medicijnen om het opgang te houden. en plassen gaat moeizaam daar moet ik bij nadenken en dan vol geconcentreerd gaan plassen anders komt er niks. multitasking gaat nogsteeds niet , maar gelukkig autorijden nu wel. ben wel nog warrig en lopen gaat met een zwaar been en soms slepend been. heb vernomen dat concentratie moeilijker hersteld en dat het lang kan gaan duren. vooral op je rust letten. veel succes en hopelijk een goed herstel

shanay03

03 - 07.04.2010, 18:47

Hallo Remi,

ik wil je even laten weten dat ik inderdaad ook vrij veel last heb van concentratie, geheugen, last van zicht, "inzoomen" en duizeligheid
komt allemaal vanuit mijn hoofd

je bent dus niet de enige
zoals men mij heeft verteld hoort dit zeer waarschijnlijk bij de cognitieve problemen van ms

kijk aub eens op:
www.ms-centrum.be/...

ben ik net zelf ook pas achter...misschien heb jij daar ook wel iets aan

voor nu wens ik je in ieder geval veel sterkte, kracht en moed toe

groetjes vlindertje (chantal)

vlindertje

Community login

Pagetools