hevige pijn na kiné - Multiple sclerose forum - : Algemeen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

hevige pijn na kiné

01 - 01.06.2010, 14:06

hallo
heb sinds twee jaar ms en na een opstoot in februari heb ik heel veel krachtsverlies in mijn linkerhand waarvoor ik naar de kiné ga in de hoop toch wat kracht bij te krijgen.
Maar als ik ervan kom doe ik s’nachts geen oog toe van de pijn en van de tintelingen in mijn hand en arm, is dat normaal???
zelfs pijnstillers en inslapers doen me de slaap niet vatten.
groetjes
^
poppiexx

poppie

02 - 05.06.2010, 14:33

hey poppie,

ik sukkel ook al jaren met mijn hand. heb nu wel al heel veel overgenomen met mijn andere hand, maar die rechter van mij blijft voor problemen zorgen al is het bij mij meer de fijnmotoriek, in mindere mate krachtsverlies.
bij mijn vorige kinesist deed het echt deugd wanneer dat hand en onderarm gemasseerd werd, het was precies of alles kwam terug even los. maar nadien moest ik als oefening met een stokje draaien, en alles zat direkt (na 1x draaien) terug vast.
Misschien is het voor jou een oplossing om minder hard aan dat hand te laten werken, gewoon zachtjes aan. Mijn huidige kinesist heeft zich na mijn laatste opstoot ook niet blindgestaard op de afzonderlijke mankementen, maar meer op de geleiding van de prikkels. verder ben ik ook de iets alternatievere toer opgegaan met acupunctuur en osteopathie, baat het niet dan schaadt het niet he...

loekie73

03 - 13.06.2010, 21:13

hallo dank u wel nu weet ik toch dat ik niet de enige ben maar mijn kinésist masseert mij nooit, moet een half uur aan een stuk oefeningen doen met ee baar en elastiek en bal en dan nog een kwartier aan een katrol met halve kilo aan en dan heb ik gedaan .
had vorige week s’nachts hevige krampen gehad aan mijn arm, dikke bol erop en blauwe plek en is nog niet verdwenen pppfff hoop echt dat ik het niet voor niets doe en dat ik kracht bijkrijg en mijn fijne motoriek weer onder controle krijg

nog een fijn weekend,
groetjes poppie

poppie

Community login

Pagetools