helpt copaxone echt ? - Multiple sclerose forum - : Behandeling

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

helpt copaxone echt ?

01 - 16.06.2010, 15:13

Hi,

ik heb sinds 1996 de diagnose MS. Ik heb een opstoot gehad in 1995, 2000 en 2009, dus ik mag me tot de gelukkigen rekenen.
In 2000 heb ik een half jaar Avonex (Beta-interferon) gespoten maar heb daar slechte ervaringen mee en ben er dan ook mee gestopt.
Nu, na de opstoot in 2009, raadt de neuroloog me toch aan om een afrem-therapie op te starten met Copaxone, wat minder bijwerkingen zou geven. Wie heeft hier (positieve of negatieve) ervaringen mee, is doelbewust ermee opgehouden, ...

Anne-Emma

02 - 23.06.2010, 07:50

ik gebruik copaxone nu 3 maanden.

geen bijwerkingen ... behalve branderig gevoel na prikken de eerste 2 weken en nu huidreactie die jeukt .

slaap ineens een stuk minder van 3u naar nu 1u

voel mij er goed bij. had ook copaxone gekozen omdat ik had begrepen dat het de minste bij werkingen heeft.

had geen zin in griep achtige dingen.

succes met je keuze

shanay03

03 - 05.07.2010, 16:24

hey ik ben een meisje van 17 met MS en ik gebruik nu al 2 jaar copaxone, ik gebruikte eerst avonex en had om de 3 maanden een opstoot maar nu met copaxone heb ik al een jaar geen enkele opstoot meer gehad.

steffie17

04 - 19.07.2010, 13:41

Hoi,

Ik gebruik copaxone nu sinds 6 maanden. De eerste

paar maanden ging het absoluut niet vlekkeloos;

heel veel last van spuitplekken, de neuroloog raadde

zelfs aan om te stoppen maar op advies van

copaxone-verpleegkundige toch doorgezet (2 weken

om de dag gespoten) en nu gaat het supergoed.

Sinds een paar weken zelfs totaal geen last meer

van de spuitplekken en ook geen andere

bijwerkingen. Laatste jaar is er geen enkel plekje

meer bijgekomen bleek laatst uit de MRI scan. Weet

niet of het aan de copaxone ligt, maar het geeft

hoop!

Veel succes met het maken van een keuze.

groetjes
Maya

Maayaa

05 - 13.08.2010, 06:57

Neem Copaxone nu een jaar en ben er tevreden over

Véronique

06 - 23.08.2010, 17:49

voor de mensen die copaxone gebruiken heb ik goed nieuws!
dokter heeft gezegt tegen dat er pillen op de markt zijn van copaxone.
ze zouden van prijs niet veel verschil geven.
ik hoop dat het even goed werkt.

steffie17

07 - 24.09.2010, 15:33

Ik ben sinds 3 weken begonnen met Copaxone. Als ik in mijn been spuit krijg ik precies een dikke, rode, onderhuidse "schijf" die nadien verandert in een harde bol. Die blijft er enkele dagen zitten. Op mijn buik heb ik soms blauwe plekken en het jeukt enorm :-( Wie heeft nog deze minder leuke ervaringen??

stephh

08 - 31.08.2011, 10:55

Ben nu ongeveer één week aan het spuiten met copaxone,voordien twee jaar met betaferon.
was konstant ziek,mijn witte bloedcellen verminderde zienderogen,dus weerstand heel laag.

Ik hoop dat ik met copaxone van al die ongemakken verlost ga zijn,momenteel alleen een vervelende hoopdpijn,volgens verpleegkundige is dat normaa de eerste weken.
heb al 30 jaar ms maar nog geen blijvend letsel,gelukkig heb ik een zeer milde vorm volgens neuroloog.

huybrechts

Community login

Pagetools