ik heb sinds 1996 de diagnose MS. Ik heb een opstoot gehad in 1995, 2000 en 2009, dus ik mag me tot de gelukkigen rekenen. In 2000 heb ik een half jaar Avonex (Beta-interferon) gespoten maar heb daar slechte ervaringen mee en ben er dan ook mee gestopt. Nu, na de opstoot in 2009, raadt de neuroloog me toch aan om een afrem-therapie op te starten met Copaxone, wat minder bijwerkingen zou geven. Wie heeft hier (positieve of negatieve) ervaringen mee, is doelbewust ermee opgehouden, ...
hey ik ben een meisje van 17 met MS en ik gebruik nu al 2 jaar copaxone, ik gebruikte eerst avonex en had om de 3 maanden een opstoot maar nu met copaxone heb ik al een jaar geen enkele opstoot meer gehad.
voor de mensen die copaxone gebruiken heb ik goed nieuws! dokter heeft gezegt tegen dat er pillen op de markt zijn van copaxone. ze zouden van prijs niet veel verschil geven. ik hoop dat het even goed werkt.
Ik ben sinds 3 weken begonnen met Copaxone. Als ik in mijn been spuit krijg ik precies een dikke, rode, onderhuidse "schijf" die nadien verandert in een harde bol. Die blijft er enkele dagen zitten. Op mijn buik heb ik soms blauwe plekken en het jeukt enorm :-( Wie heeft nog deze minder leuke ervaringen??
Ben nu ongeveer één week aan het spuiten met copaxone,voordien twee jaar met betaferon. was konstant ziek,mijn witte bloedcellen verminderde zienderogen,dus weerstand heel laag.
Ik hoop dat ik met copaxone van al die ongemakken verlost ga zijn,momenteel alleen een vervelende hoopdpijn,volgens verpleegkundige is dat normaa de eerste weken. heb al 30 jaar ms maar nog geen blijvend letsel,gelukkig heb ik een zeer milde vorm volgens neuroloog.