Help me alstublieft? :( - Multiple sclerose forum - : Symptomen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

Help me alstublieft? :(

01 - 27.07.2009, 10:27

Hallo iedereen..

Ikzelf heb nog geen diagnose gehad.
Maar maak me nu al een hele tijd zorgen.
Ik weet niet waar ik terecht kan en hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken.

Ik ben 20 jaar,
en heb de diagnose CVS en fibromyalgie vorig jaar gehad. Maar nu heb ik steeds meer en meer klachten.
Ze hebben ondekt dat ik antistoffen heb, dus een soort auto immuun ziekte? :$
Ik sta gevaarlijk laag in vitamine D.
Mijn reuma percentage is net niet genoeg om de diagnose reuma te krijgen.

mijn symptomen en klachten die ik de laatste tijd heb bijgekregen :

- draaierigheid & zwart voor de ogen
- heel slecht evenwicht, als ik wandel heb ik vaak de neiging te vallen
- wandel soms dronken na het opstaan
- stekende pijn in arm en pols
- krampen en branderigheid in benen
- prikkels en pijn in wang, het gevoel dat het doorzakt
- felle pijn in kaak die van mijn kin tot onder mijn oog zich verspreid als ik veel praat
- bibberen
- soms praat ik heel moeilijk, heel langzaam, heel zacht
- soms zo vermoeid dat zelfs me draaien me uitput
- vaak de neiging van de trap te vallen
- soms zwelt mijn tong op terwijl ik niets speciaals doe
- vaak blaas infecties, blaas is nu al x aantal maanden ontstoken, zo ernstig dat ik bloed moet plassen
- krampen in vingers
- ernstige jeuk in mijn oren/hoofd als ik ga liggen,
soms zo erg dat ik gans de nacht wakker lig en ik tot bloedens toe krab
- hevige pijn in darmen, vaak zo erg dat ik niet kan bewegen, als ik tijdens zo een aanval echt moet wandelen moet in met mn bovenlichaam gebogen wandelen.
- bleekheid
- haaruitval
- snel breekbare nagels
- stress
- depressief
- stemmingswisselingen
- continue angst de hele tijd
- na vijf minuten wandelen ben ik doodop
- na inspanning ben ik soms dagen stikop
-..

zo kan ik doorgaan..
kan iemand me alsjeblieft helpen?
Ik weet echt geen blijf meer met mezelf.
Sociaal zit ik er helemaal onder door..

Dank op voorbaad.

Tasja

02 - 26.08.2009, 00:26

veel van uw symptomen heb ik ook maar niet alle . Het is wel zo dat enkele ervan puur aan stress te weiten zijn denk ik [ben geen dokter maar heb veel ervaring met stress ]onwetendheid en anticipatie verergeren de hele toestand ik weet het maar al te goed .het enige wat ik je kan aanraden is een uurtje per dag te mediteren joga is of wordt te pijnlijk voor mij althans groetjes en sterkte . steven

spacedude2

03 - 17.11.2009, 11:42

Hello Tasja,
Na jouw verhaal te hebben gelezen blijkt het toch dat er veel gelijke symptomen zijn met MS maar alles hangt natuurlijk af van de testen die je allemaal gedaan hebt ? Indien je MRI-scan goed is en geen vlekken heeft wil dat ook niet zeggen dat er geen sprake is van MS alsook negatieve lumbaalpunctie, het is heel moeilijk diagnose te stellen voor MS maar er moeten toch enkele punten op wijzen dat de juiste diagnose kan gesteld worden en dat is eigenlijk enkel een goede neuroloog die je hierbij kan helpen, ik weet niet waar je je laat behandelen maar is het misschien niet raadzaam om een tweede opinie in te werven ? Ik ben afkomstig uit Neder-Over-Heembeek en ben in het Erasmushospitaal te Anderlecht behandeld door een heel goede neuroloog, hij wordt zelfs MS-dokter genoemd LOL
Indien je meerdere info wenst kan je me steeds bereiken langs deze weg.
Maar blijf niet bij de pakken zitten, je moet absoluut weten wat er met je lichaan gebeurt of niet ?
Succes en kracht en hoop je nog te mogen lezen met een definitief resultaat.
Fijne dag nog,
Marina (Beatrice)

Beatrice

04 - 01.03.2010, 07:32

hallo Tasja,
Ben je al gecontroleerd op je schildklier?? IK wordt over 2 weken onderzocht op ms door neuroloog, veel klachten heb ik ook net zoals jij, ik ben op echt "alles"gecontroleerd zelfs op Parkinson omdat mijn handen en armen zo trillen, ik hoor daarna vrij snel of het wel-of-geen ms is , ik hou je op de hoogte.
Zie mijn verhaal (Gertje)

Gertje

05 - 01.09.2010, 10:23

Hoi, ik heb ook een aantal van die symtonen , maar iedereen aanvaard het aanders denk ik, en zou me geen zorgen maken, dat veregerd de symptonen, gewoon de tests afwachte, ja, denk ook ms , maar gewoon genietenhe van een lekker ijsje ofzo ...en niet te veel aan denken, maakt je beter dan. Grtjs Ann

dierenfreackske

06 - 01.09.2010, 22:13

Hoi, jaa, Yoga helpt wel hoor, alleen kan ik niet alles meedoen he, vb iets op handen kan ik niet te veel spierbelasting, en ook bepaalde dingen , maar na een uurtje yoga is het half uurtje relaxatie hier, en daar geniet ik echt van he , val zo in slaap bijna of net ... doen hoor meiss ! Grtjs Ann

dierenfreackske

Community login

Pagetools