Heb ik wel MS? - Multiple sclerose forum - : Symptomen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

Heb ik wel MS?

01 - 21.05.2007, 20:54

Ik heb een ontsteking in mijn ruggemerg ter hoogte van de 1e-2e nekwervel. Van een slapende arm gegaan naar mijn volledige lichaam, behalve gezicht.
Verder vinden ze NIKS. Enkele witte bloedcellen gevonden bij de lumbaalpunctie. Mijn Neuroloog kan MS niet uitsluiten., nog bevestigen. Het is 11 februari begonnen.
Als dat mijn eerste opstoot was, had ik dan als ik eerder onstekingsremmers had gekregen kunnen voorkomen dat het slapend gevoel zover was uitgebreid, was het anders misschien alleen mijn arm geweest?

kaat1969

02 - 05.06.2007, 20:27

MS is is niet altijd makkelijk te diagnosticeren.
Een aantal dingen moeten het dan doen, zoals een MRI,een VEP , en andere zaken.
Of je leven erg anders verloopt als je snel medicatie krijgt weet ik niet.
Wel dat de MS-vereniging in Nederland van mening is dat de behandeling van RRMS zo snel mogelijk moet starten.
groet,
benka

benka

03 - 12.06.2007, 13:45

Ik weet niet of remmers of prednison zou hebben geholpen.

In 1993 kreeg ik hetzelfde. Ook beginnend bij mijn arm. Maar ik werd aan 1 kant volledig gevoelloos van kruin tot teen. Het ging weer over. Diagnose Zenuwontsteking.

In 1998 kreeg ik het weer, maar aan de andere kant. Er was een verdenking dat het iets neurologisch was, maar omdat het al minder werd, heb ik het niet verder laten onderzoeken.

In 2004 alleen mijn halve gezicht en nek, hierdoor een dronkemansloop en vlak daarna een oogzenuwontsteking.

Toen pas is de neuroloog eraan te pas gekomen. De diagnose was snel gesteld. En ik lag ook direct aan een prednisoninfuus die eigenlijk niets heeft gedaan.

Het kan dus MS zijn, maar ook een ontsteking. De tijd zal het leren.

m&ms

04 - 17.06.2007, 11:15

Ik ben opnieuw in de scanner geweest, en de onsteking in mijn nek is bijna helemaal weg. Heb ondertussen alleen nog last van mijn handen.
Volgens de neuroloog in de 90% MS.
Ze laat het aan mij over of ik medicijnen ga opstarten.

kaat1969

05 - 13.04.2008, 20:29

Die twijfel altijd, hé.
In 1996 kreeg ik de diagnose MS.
Mijn toestand verbeterde, tot ik in ’06 weer een opstoot kreeg die het vermelden waard was. Dit jaar weer… En telkens opnieuw denk ik een tijd dat het wel iets anders zou kunnen zijn.
Ik had vitamine B12 tekort. Daar ben ik de symptomen van gaan opzoeken (of internet dan goed is?) Die lijken op die van MS. Maar de wekelijkse inspuitingen B12 hielpen me niet echt. Het verslechterde ook niet.
Je weet echt nooit wat je moet denken. En je er gewoon bij neerleggen dat het MS is, is vaak het moeilijkst. Altijd: een ander kan dat krijgen, maar jijzelf (of iemand van je familie) toch niet.

Artbritt

06 - 26.08.2008, 21:35

hoi ik ben moeder van 3 kinderen en kan ook nog steeds niet geloven dat ik ms heb maar nu toch langzamer hand begin ik toch in te zien dat de artsen toch wel gelijk hebben begin steeds meer last te krijgen van pijn in me benen armen en handen allemaal op de gewrichten evenwichts problemem is ook een probleem heb ms al vanaf 1999 en begin /07 begon ik weer klachten te krijgen hoe is dit bij jou verlopen als ik mag vragen

yancey

07 - 03.09.2008, 17:01

Hoi! Ik heb na maanden langzaam te zijn verbeterd een "restletsel" in beide handen.
Rechts is het het ergst. Ik heb het gevoel dat mijn vel te strak zit. Ik voel mijn handen constant. Ik kan er gelukkig wel alles mee doen. Alleen als ik lang kleine prutsdingetjes doe is het lastig. Verder heb ik voorlopig nergens last van. Als het MS is kan het zijn dat ik jaren nergens last van heb. Ik wacht dus maar af. (In de hoop dat ik nergens op zit te wachten, hoop doet leven.)

Groeten, Katelijne

kaat1969

08 - 01.04.2009, 21:36

Hoi Kaat,
Weet je al iets meer?
Dat wat ik van jou lees komt bij mij ook, voor alleen in beide handen.
Het lijkt net of er een verzwaardekoker omheen zit en ook ik heb last van de fijne motoriek.
Ook ik doe op dit moment wel alles.
Allen teveel handelingen met mijn hand dan zijn ze uitgeput. Herken jij dit ook?
Groetjes Veronique

veronique1968

Community login

Pagetools