flauwvallen - Multiple sclerose forum - : Algemeen

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

flauwvallen

01 - 26.01.2009, 11:36

Ik ben 45 jaar en heb al een aantal jaren MS.
Vorige zaterdag zijn we bij vrienden gaan eten, eerst aperitiefje met een hapje, nadien kaasschotel met allemaal lekkers maar ik heb geen alcohol meer aangeraakt. Nadien gezellig bijpraten aan tafel, gelachen... plost voelde ik mij draaierig worden, het gevoel van "ik ga hier flauw vallen", kneep nog in mijn man zijn hand en die wist direct hoe laat het was. Voelde mij helemaal niet goed, kon niet meer stappen, mijn handen en onderarmen waren precies niet meer van mij. Hij heeft mij naar het toilet gebracht waar ik .... moest over geven.... en heel erge buikpijn had. Dit heb ik al regelmatig gehad en de 100 heeft mij al eens weg gebracht omdat ik volledig weg was.
Kent iemand deze symptonen en wat is er tegen te doen of kan er niets tegen gedaan worden.
Liefs,
Benita

Benitaken

02 - 30.01.2009, 11:38

Hello Benita,
Spijtig ken ik deze symptomen niet echt, heeft het wel met MS te maken ??? Zou het niet beter zijn dat er eens een grondig onderzoek wordt gedaan, je zei dat dit je reeds overkwam, wat werd je toen verteld ???
Nou ik kom juist ook een andere persoon te melden dat je best eens gaat kijken op het andere forum ik laat ook jou de link toekomen www.ligue.ms-sep.be ofwel in de nederlandse ofwel de franse taal, ik ben momenteel ingeshreven bij de franse groep, omdat ik daar veel inlichtingen vindt betreffende mijn ms-aandoening, ze zijn zo verschillend van persoon tot persoon.
Ik hoop dat je een uitleg kan vinden !
Goeie moed en hoop jou nog te mogen lezen,
Marina.

Beatrice

03 - 30.01.2009, 11:59

Hier ben ik weer, met stramme vingers en handen, en benen of het gehele lichaam is er maar één oplossing, een relaxerend middel nemen, ik neem Lysanxia elke dag om geen stijfheid te voelen want dat is erg vermoeiend en pijnlijk. En die pijn in je lichaam dat kan je verhelpen met Cymbalta, misschien erover praten met je neuroloog, het helpt ook bij depressieve gevoelens, wat mijn geval was, dus daar heb je onmiddellijk 2 in 1 product !
En dat koude weer is ook niet zo interessant voor onze aandoening. Maar je moed er zeker de moed inhouden dan heb je al de helft gewonnen tegen MS !
Dikke kus en tot weldra,
Marina

Beatrice

04 - 22.03.2009, 22:55

Hello Benita,
Lang geleden dat we nog berichtjes verstuurd hebben,
hoe gaat het met je ?
Heb je een oplossing kunnen vinden ?
Dikke kus,
groetjes,
Marina.

Beatrice

05 - 01.03.2010, 09:36

Hey, het is een tijdje geleden dat ik hier eens geweest ben. Ben eind vorig jaar naar Gent geweest bij een neuroloog, verschillende onderzoeken gedaan in een paar dagen... Resultaat, na 8 jaar te hebben geweten dat ik een ms-patiënt was, zei die neuroloog tegen mij, je hebt een 15 tal witte vlekken maar je hebt geen ms. Om eerlijk te zijn, ik was boos, verdrietig en teleurgesteld, terug naar af... mijn man was heel blij met dit nieuws omdat ms niet niets is hé en ik begrijp dat maar al te goed. Ondertussen pericarditis gehad, een weekje goed een weekje slecht, zo sukkel ik maar verder, nu doen mijn beide handen pijn al van voor nieuwjaar en ik blijf maar sukkelen. Ik wil hier nog zoveel vertellen maar woorden schieten soms tekort.

vriendelijke groetjes,

Benita De Wael

Benitaken

06 - 01.03.2010, 22:41

Hey dag Benita,
da’s lang geleden, heb zojuist je berichtje gelezen, kan je niet veel vertellen, diagnose nog steeds uit ??? Wat nou, zou je best niet verder inlichtingen nemen, zolang je geen
juiste diagnose vastkrijgt is het belangrijk door te drijven,
weet wel dat al dat gedoe heel zwaar is, maar wachten zonder te weten, is dat dan niet te stresserend ???
Ik wens dat er eindelijk een positief voorstel gedaan wordt en dat je zalig in goede gezondheid je leventje verder mag leven. Heb je al aan migraine-aanvallen gedacht ? (die geven ook vlekken op RMi)
Tot wederlezen en hou de moed erin,
Dikke kus,
Marina (Beatrice)

Beatrice

07 - 04.08.2010, 07:28

Personalized Golf Products
Would probably you much like to take a crack at these logo personalized golf products suitable now? It’s absolutely a deal worth making. You could give your special someone a golf gift such as the good [url=http://www.golfwholesale18.com/goods-198-Callaway+X-20+Irons.html]callaway x-20 irons[/url] to support their hobby. ishiner

wuzyla55

08 - 10.10.2011, 12:10

Hoi, heb ook ms al 6 jaar weet ik het, en 3 opstoten gehad, veel pijn, raar in mijn hoofd enorm vergeetachtig, en ben laatst in juli flauwgevallen terwijl ik aan het paardrijden was, voelde het maar kon niets meer doen , te hoge bloeddruk zegt de dokter, en nu neem ik iets tegen mijn hoge bloeddruk, weet niet of het iets met de ms te maken heeft, maar weet wel dat te hoge bloeddruk in de familie zit, en ik met medicatie kan helpen, sindsdien dikwijls weer gaan paardrijden, zonder flauwvallen, want kan het niet laten, misschien ook met de ms te maken dat ik steeds verder wil doen met paardrijden ?? Al ben ik altijd heel sportief geweest, kan niet joggen meer, niet fietsen, wel paardrijden gaat goed, dressuur, maar ben soms zo in euforie, herkend iemand dat?? Grtjs.

dierenfreackske

Community login

Pagetools