cortisone of niet , - Multiple sclerose forum - : Behandeling

MS Gateway - The Multiple Sclerosis Gateway

cortisone of niet ,

01 - 23.01.2009, 13:59

ik heb de diagnose van ms al een drietal jaar en ik ben lichamelijk nog goed : dwz mijn linkervoet komt wat achter en ik ben rap vermoeid. dinds vorige week heb ik een opstootje en ben naar de huisdokter geweest. Hij zegt dat het wel vanzelf zal oplossen maar ik voel nog geen verbetering. mijn vraag is of ik niet beter naar de neuroloog zou gaan ? hij zal meschien zwaaien met cortisone maar daar ben ik wat bang van. wie kan me raad geven ?

Luk

02 - 23.01.2009, 19:35

hallo,
ben zelf MS-patiënt, al bijna 10 jaar. Maak zo snel mogelijk een afspraak met een neuroloog, want die is de enige die een doeltreffende diagnose kan stellen.
Wat betreft die cortisone, die heb ik zelf ook al verschillende keren gehad, meestal de zwaarste die er zijn, maar bij een opstoot is dat het enigste middel dat kan helpen. Na zo een behandeling voelde ik mij echt belabberd maar na afloop hielpen ze wel. Bij mij was dat het enige nadeel van een cortisone behandeling. IK zou zeggen niet langer wachten, want voor jou zullen de gevolgen erger kunnen worden zonder cortisone en zeker zonder neuroloog.
Groetjes Raymond

rayturn

03 - 23.01.2009, 22:08

Hallo Luk,

Bij enige twijfel is het toch de neuroloog die U de beste raad kan geven. Ikzelf heb ook al te horen gekregen dat ik bepaalde opstoten beter zelf kan laten herstellen zonder cortizone. Diegene die mij ondanks alles het best begrijpt is mijn neuroloog.
Veel sterkte en snel beterschap.

Groeten, Eric

Eric H

04 - 28.12.2009, 21:55

Soms heb ik het gevoel dat men "cortizone" als een wondermiddel beschouwd. Ik heb het daar moeilijk mee. Ook ik heb al aan zo een zakje gehangen en het helpt… tijdelijk. Het geneest nog altijd niet, hé. En geregeld zo’n synthetisch spul in je lijf krijgen… ik weet het allemaal niet zo. Maar daar moet ik bij mijn neuroloog niet mee af komen. Hij doet zijn best mij te overhalen. Nu ja, de pharmaceutische bedrijven moeten ook leven, zeker?

Artbritt

Community login

Pagetools