Alles is veranderd ...
| Versturen | Auteur |
|---|---|
|
01 - 01.04.2005, 14:41 Dag iedereen, |
|
|
02 - 27.04.2005, 13:59 Dag meis, Ikzelf heb ook pas 8 maanden geleden vernomen dat ik MS heb, en hoewel ik nu geen symptomen heb blijft het soms mentaal heel moeilijk. Wat zeker help is er over praten en daarvoor heb je uiteraard dit forum. Groetjes |
|
|
03 - 06.07.2005, 16:49 Dag iedereen, Dag Marleen, |
|
|
04 - 07.07.2005, 08:03 hoi iedereen ik gebruik nu al 3 jaar betaferon,en het ga nu veel beter met me. |
|
|
05 - 25.08.2005, 13:40 hoi, ik heb ms sedert 1992. Ik was toen 22 jaar, pas eerste job en op het punt van trouwen ! Ik gebruik bétaféron sedert 1997, ik kan wel zeggen dat het dankzij dit medicijn is dat ik nu nog altijd zelfstandig kan lopen en licht huishoudelijk werk kan verrichten. Natuurlijk met de nodige rustpauzes tussen de afwas en de rest van het huishouden door. Stijken doe ik al zittend (tevens zorg ik ervoor dat ik kleding aankoop die niet al te vlug rimpelen) Alleen verre afstanden doen dat gaat niet meer, ik bedoel daarmee dat wanneer wij op vakantie gaan mijn rolstoel meegaat (bv om iets te bezichtigen, marktjes doen,...) Ik vertelde altijd tegen iedereen (kennissen en falillieleden) dat ik ms had en dat ik vlug moe werd. Maar daar baal ik niet om omdat ik nog altijd vrienden heb die mij om die reden niet laten zitten en mij soms zelf komen ophalen om ergens mee naar toe te gaan. Veel geluk hildeke |
|
|
06 - 11.10.2005, 20:06 Hoi allemaal Ik sukkelde al een jaar of 2a3 met vreemde klachten en vermoeidheid. Ik probeer me langzaam mijn leven weer op te pakken, alhoewel ik betwijfel dat ik nog terug zal gaan werken. Ben ook nog maar een maandje bezig met de medicatie, dat viel wel zwaar, want toen besefte ik pas echt dat ik MS had en van de rest van mijn leven zal moeten spuiten. Ook de bijwerkingen zijn niet om vrolijk van te worden, maar dat zou binnen korte tijd moeten veranderen. Succes aan iedereen hier en mss tot de volgende Groetjes marleen (ook een marleen, maar een andere :) ) |
|
|
07 - 20.10.2005, 14:58 > Dag iedereen, hallo, het is inderdaad een hele boterham om te verwerken en vooral te aanvaarden dat je de dingen die vroeger heel graag deed en die niet al te veel van je lichaam eisten dat dat nu niet meer gaat. toen mij de diagnose werd gegeven (1991) was ik ook zo’n spring in’t veld. de neuroloog zei: "je leert daar mee leven" en als je je leven een beetje anders aanpakt (kalmer aandoen) dan is er best te leven met ms. nu zul je denken, laps weeral zo’n cliché!!! maar het is eigenlijk de waarheid, heb dat met vallen en opstaan ervaren. de eerste jaren na de diagnose ging ik nog fulltime werken maar dat heb ik moeten opgeven omdat het te zwaar werd. enfin, opeens vallen alle goede dingen weg en daar zit je dan met een ziekte die zoals je zegt weinig bekent is onder de mensen. daarom heb ik mijn vrienden en naaste omgeving direct ingelicht over mijn ziekte en properen uit te leggen wat dat inhoud en dat het een aanpassing vraagt van zowel de persoon in kwestie en zijn omgeving. wat niet altijd evident is (zelfs nu nog na al die jaren) want je ziet er "gezond" uit en toch klaag je altijd dat je te moe bent om dit te doen en dat. mijn advies is : praat er zoveel mogeliljk over met je familie en vrienden (zeker de eerste dagen) dan weet iedereen waaraan hij voorstaat en kunnen ongemakkelijke situaties weg blijven veel succes hildeke |
|
|
08 - 20.02.2010, 12:35 Hallo allemaal, in augustus 2009 kreeg ik te horen dat ik MS heb. Ik was zelfstandig ondernemer en had 4 bedrijven. Daarnaast was ik nog druk met allerlei besturen en soms, als het uit kwam ging ik ook nog naar school. Toen ik in augustus te horen kreeg dat ik MS had ben ik per direct met alles gestopt. Mijn neuroloog vertelde mij dat ik wanneer ik zo door zou leven, met 5 jaar in een rolstoel zou komen te zitten. Een schrikbeeld voor iedereen! Nu ben ik sinds 1 februari weer fulltime begonnen met 1 van de bedrijven die ik had. Mijn droom!! Daarnaast zit ik in het bestuur van de MSVN afdeling Twente en ben ik bezig om de allerleerste jongerendag voor jongeren met MS op te zetten! Een ieder is welkom! www.msjt.nl |